مانیفست در دنیای سینما

سینما از قاب سیاوش اسعدی

مانیفست در دنیای سینما

سینما از قاب سیاوش اسعدی

«حوالی اتوبان» در عین واقع‌گرایی، سیاه‌نما نیست

 «حوالی اتوبان» در عین واقع‌گرایی، سیاه‌نما نیست
خبرگزاری فارس: یک منتقد با بیان این که «حوالی اتوبان» بیشتر به دل واقعیت‌ها می‌رود و کم‌تر سعی می‌کند فقط به سیاه‌نمایی ظاهری بپردازد، گفت: «حوالی اتوبان» فرصتی برای دیدار مجدد با «گلچهره سجادیه» است.

«محمد محمدیان» عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد فیلم سینمایی «حوالی اتوبان» ساخته سیاوش اسعدی، اظهار داشت: «سیاوش اسعـدی» تجربه ساخت نخستین اثرش را با ساخت فیلم سینمایی «حوالی اتوبان» را با موفقیت پشت سر گذاشتـه است.
وی در ادامه تاکید کرد: فیلم سینمایی «حوالی اتوبان» راوی زندگی سه شخصیـت است. «حوالی اتوبان» در بررسی این سه زندگی بیشتر به دل واقعیت‌ها می‌رود و کم‌تر سعی می‌کند فقط به سیاه‌نمایی ظاهری بپردازد.
این منتقد در ادامه به فارس، گفت: البته هرقـدر فیلم‌ساز در کندوکاو بیش‌تر در شخصیت زن آسیب‌دیده و علت این آسیب، دورمانده، واکنش‌های زن و شوهـر از حضور آن زن بر زندگی‌شان را به خوبـی تصویر کرده است. زن جوان در بازگشت به خانه مادری در پایان فیلم باز هم خود را تنها می‌بیند؛ همان تنهایی که علت فرارش از خانه بوده است.
«محمد محمدیان» در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: چهره «نـورا هاشمی» در این فیلم نیز یادآور پدرش «مهـدی هاشمـی» است و هم تماشاگر گاهی در نمای دور احساس می‌کند که با مادرش «گلاب آدینه» جـوان طرف است. او فرزند این زوج هنرمنـد است. فیلم سینمایی «حوالی اتوبان » فرصتی برای دیدار مجدد با «گلچهره سجادیه» پس از چند سال است که بازی خوبی انجام داده است و «شهاب حسینی» که تردیدهایش را مسلط به تصویر درآورده است.

نظرات 3 + ارسال نظر
مونیکا چهارشنبه 17 فروردین 1390 ساعت 16:23 http://MONKA.BLOGFA.COM

سلام پردیس جان ........

سال و دهه جدید شما مبارک .........
وبلاگ بسیار خوبی داری ...... بهت تبریک می گم ...........

اگه مایل به تبادل لینک هستیدبگویید با چه نامی لینکتون کنم و من رو هم با نام سینما پارسی سلام لینک کن ..........

موفق و پاینده باشید..........[گل]

[ بدون نام ] جمعه 26 فروردین 1390 ساعت 18:12

سلام پردیس جان.کی سی دی فیلم توزیع میشه؟

نازنین چهارشنبه 31 فروردین 1390 ساعت 04:34

با سلام و خسته نباشید از فیلم تازه آقای اسعدی چه خبر؟! ممنون میشیم اطلع رسانی کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد